اعلاميهءاتحاديهء انجمنهای افغانها در هالند در حمايت از پناهنده گان افغان مقيم کشور ناروی
بيروی اجرائيه اتحاديه بيروی اجرائيه اتحاديه

 

 

  اتحاديه انجمنهای افغانها در هالنـــــــد، منحيث ارگان سراسری پناهنده گان ومهاجران افغان در اين کشور که درساختار آن بيشتر از 18 نهاد  فرهنگی وکلتــــوری و همچنان انجمن های پناهنـــده گان شامل است ، پشتيبانی وهمسوئی خود را با پناهجـــــويان افغان باشندهء ناروی اعلام ميدارد.

  اتحاديهء ما که مسالهء دفاع از منـــافع قانونی وحقوقی همهء پناهجـويان افغانرا وظيفه ورسالت خود ميشمارد،در مقطع کنونی که دولت ناروی در تبــــــانی با دولت افغانستان و در ضديت با موازين پذيرفته شده جهـــــانی می خواهند پناهجويان افغان را طور اجباری بازگردانند ودر حقيقت حقوق مسلم چنين افغانها را پايمال کنند، به اين قضيه که جزء پاليسی های پناهنده ستيزی حلقه های راست گرا اين کشور هـــاست به ديده تأثر بار نگريسته وآنرا تقبيح مينمايد.

  همان طوریکه از جانب اتحــاديه ما به کرات يادآوری شده يکبار ديگر اذعان ميداريم که " حق داده نمی شود، بلکه گرفته ميشود" در اوضاع کنــــــــونی که وضعيت پناهجويان در سراسر جهان، خاصتا ًدر اروپای متـمدن نهايت اسف انگيــــزبوده وروز تا روز سير نزولی خود را ميپيمايد، يگانه وسيلهء که ميتــــــواند خواسته هــــــا ومطالبات برحق اين کتگوری رابه ُکرسی نشاند، همـانا توسل به نافرمانی هـــــــای مدنی، مسالمت آميزوقانونی است، که آنهم نياز شديد به همبسته گی،همدلی و تفاهم ميان سازمان های مدافع پناهنده وخود پناهنده گان دارد.

  اعتصاب غذائی و متعاقباً تظاهرات پناهـــجويان افغان در(اسلو- ناروی) ويا چنين اقــــدام در( دوبلين - ايرلند) نمونه های تازهء اين نافرمانی است که قبلا ًدر بلجيـــــم و (هامبورگ - آلمان) و بسا نقاط ديگر به شمول هالنــد آغاز يافته بود وبه اشکال نوين آن اکنون ادامه دارد .

  نکته اساسی در آنست که چگونه سازمان ها ونهـــــاد هائی که خود را حامی پناهنــــده ومهـــــــــاجر ميدانند، اختلافات سليقه ئی وسياسی خويش را کنــــار گذاشته و بعوض دسيسه سازی عليه همديگربا وجوه مشترک از منافع صنفی وحقوق پناهنـــــــده گی افغان هــــــا نه در شعارهای کاذب، بلکه در عمل دفاع نموده و به تدابيـــر پيشنهادی اتحاديه ما مبنی بر اتحاد وهمبسته گی، کنــار گذاشتن اهداف سياسی و استفاده جوئی ازداعيه پناهنــده گان،لبيک گوينـــــد و واقعا ًدر خدمت جامعه مهـــــاجر وپناهنـــده افغان قرارگيرند! از نگاه ما با تجارب اندکی که در اين عرصه داريم تکيه برمنـافع حقيقی پناهنـــــده متضمن رسيدن به نتايج مطلوب است.

  مابايد توانائی و شايسته گی آنر دريابيــم که چگونه در نقاط مختلف جهـــــــــــان همبسته گی خود را حفظ کنيم وسياست های ضد پناهنده گی را به هر قماشی که باشد، افشاء واثرات منفی آنرا خنثی سازيم .

   پيروزی و کامگاری پناهجـــــويان افغان در ناروی و ساير نقاط گيتی آرزوی ماست !!

بيروی اجرائيه اتحاديه

 

 

 


May 29th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها